Je begrijpt dat als de lead warm genoeg is, de afspraken redelijk eenvoudig te maken zijn. Echter, het kan ook betekenen dat je lang moet wachten voordat de lead deze temperatuur bereikt heeft. Kun je dit proces niet versnellen of beter gezegd sturen? Zeker wel. Hoe? Gewoon eerder bellen.
Let dan wel even op dat je een ander belscript gebruikt en niet direct in de afspraak-modus schiet. Want dan zal je zien dat je conversie omlaag knalt en krijg je die interne battle over niet-kwalitatieve leads en zo. Probeer dan met een aantal open vragen achter de behoefte en koopintentie van je lead. Is deze aanwezig, maak dan een afspraak. Anders spreek je af om over een tijdje nogmaals te bellen (en laat je ‘m in je e-mailflow zitten) of sluit je de lead af. Het geldt natuurlijk ook voor de boodschap die je per e-mail naar je potentiële klanten – suspects, prospects, koude leads, niet-gekwalificeerde leads, rommel, potentials – stuurt. Ook hier hangt de boodschap af van de fase in de klantreis.